
Kelebihan menggunakan spreadsheet di dalam perisian microsoft excel ini juga ialah kemudahan fungsi perkiraan yang dipermudahkan. Microsoft excel membolehkan perkiraan dilakukan di helaian kerja dengan mudah. Selepas menyediakan formula, jika nilai di dalam sel rujukan formula diubah, microsoft excel secara automatik akan dilakukan pengiraan semula berpandukan kepada perubahan data dalam sel tersebut. Dengan ini ianya dapat memudahkan kerja kita, tanpa perlu mengira semula dengan menggunakan kalkulator dan sebagainya. Pada awalnya, saya sendiri berasa keliru dan kurang mahir untuk menggunakan spreadsheet ini, namun setelah beberapa kali mencuba saya menjadi seronok menggunakannya. Kami juga turut diberikan tugasan berkumpulan iaitu seramai 2 orang setiap kumpulan mengenai spreadsheet, dan Alhamdulillah kami dapat menyiapkan tugasan yang diberikan dengan jayanya, untuk melihat tugasan yang berjaya kami siapkan sila klik pada Tugasan2 di sebelah.
0 comments:
Post a Comment